JAK ZVLÁDNOUT ALERGII U PSA A KOČKY?

alergie u psa

JAK ZVLÁDNOUT ALERGII U PSA A KOČKY?

ALERGIE U PSA A KOČKY

Alergie je psů i koček v současnosti velmi rozšířeným problémem. Není ale přesně jasné, proč tomu tak je. Obecně se předpokládá, že jsou alergické reakce důsledkem vystavování stále novým potravinám a přidáváním chemikálií do stravy. Základem je svého mazlíčka pravidelně kontrolovat. Předtím však musíme vědět, na jaké symptomy se zaměřit. Téměř všechny alergie mají velmi podobný průběh. K tomu abychom s mazlíčkem navštívili veterinární ordinaci, není potřeba vědět, o jaký druh se jedná. To je potřeba až k nastavení účinné léčby.

PŘÍZNAKY ALERGIE U PSA

Tím vůbec nejčastějším příznakem alergie je intenzivní drbání a vykusování srsti. Známky tohoto chování můžeme najít na uších, hlavě, podpaží, tříslech, na břiše a v neposlední řadě také v anální oblasti. Pokud v těchto místech srst rozhrnete, všimněte si nápadně zarudlé kůže. To je znak atopické dermatitidy, jež s alergií přímo souvisí. Při nezahájení léčby můžete pozorovat také řídnutí srsti a její postupné vypadávání.

atopická dermatitída
příznaky alergie u psa

ALERGOLOGICKÝ TEST

Pokud se tyto symptomy stále vracejí, je něco špatně. V tomto případě je na místě neotálet a podstoupit s mazlíčkem alergologický test. K tomu je potřeba nechat pouze odebrat potřebné množství krevního séra. To u psů a koček dělá 3 ml. Toto sérum se následně odešle do odborné laboratoře, kde proběhne jeho další zkoumání. Výsledky obdržíte nejdéle do 14 dnů.

Ukáže-li se test jako pozitivní, určí se, o jakou alergii se jedná. To je pro nastavení individuální léčby naprosto klíčové. Ta se odvíjí od potřeb zvířecího pacienta i jeho celkového zdravotního stavu. I když alergii nejde úplně vyléčit, dodržováním léčby alergie jdou její účinky významně potlačit. Pamatujte, že alergie není konec světa! Moderní veterinární medicína dokáže zázraky a váš mazlíček bude brzy v plné síle.