proč kočky loví a jedí mouchy

Proč kočky jedí mouchy a je to bezpečné?

4.5

Většina z nás ví, jak spousta koček miluje lovení domácích much. Ulovená moucha se často stane položkou na kočičím jídelníčku. Zatímco většina z nás považuje myšlenku, že by kočka jedla mouchu za odpuzující, kočky nesdílejí naše znechucení. Vzhledem k tomu, že se jedná o predátory narozené v přírodě, jsou kočky naprogramované k lovu. Nejběžnější mouchou v našich domovech je moucha domácí (Musca domestica), která se vyskytuje celosvětově. Mezi další běžné mouchy patří bzučivky a ovádi.

proč kočky loví a jedí mouchy
Kočky milují lov hmyzu, hlodavců a ptáčků

Mohou kočky onemocnět po pozření mouchy?

Mouchy se živí lidskou potravou a odpadem, včetně trusu. Ústní ústrojí je navrženo tak, aby dokázaly přijímat tekuté jídlo a trávily tuhá jídla. Moucha zvrací sliny a trávicí šťávy, aby zkapalnila potravu, kterou potom odsaje přes proboscis. Mouchy mohou během poletování a shánění potravy zachytit patogeny včetně bakterií, virů, hub a parazitů. Jedna studie zjistila, že mouchy nesou na svém těle až 130 patogenů, a že bakterie jako Campylobacter a Salmonella vykazují rezistenci vůči antibiotikům.

Patogeny nalezené na mouchách

Bakterie izolované z domácích much, které mohou infikovat lidi a zvířata:

• Helicobacter
  • Salmonella
  • Campylobacter
  • Escherichia
  • Bacillus (including anthrax)
  • Staphylococcus
  • Listeria

Houby izolované z domácích much , které mohou nakazit lidi a zvířata:

• Microsporum
  • Moniliella
  • Rhizopus
  • Scopulariopsis
  • Rhodotorula

Paraziti izolovaní z domácích much , kteří mohou nakazit lidi a zvířata:

• Ascaris
  • Trichuris
  • Metastrongylus
  • Giardia
  • Cryptosporidium
  • Taenia

Kromě přenášení řady patogenů, mohou být domácí zvířata vystavena také insekticidům, které jsou pro kočky toxické. Rozsah expozice od jedné – dvou much by však měl být minimální. Ale přesto to není ideální.

Jaká jsou rizika?

Je obtížné odpovědět na tuhle otázku. Neexistují žádné vědecké studie, které by zkoumaly výskyt infekce u koček, které jedly mouchy domácí. Bylo by obtížné studovat infekci z mouchy v domácích podmínkách, protože kočky jsou vystaveny patogenům mnoha jinými způsoby, nejen domácími mouchami.

Naše kočka loví mouchy domácí, myši, hlodavce i ptáčky. Nelíbí se mi to, ale když vidím, že kocour sní mouchu , nepropadám hned panice. Snažím se udržet mouchy mimo dům, abych jim zabránil přijít do kontaktu s kočkou. Pokud se u kočky objeví příznaky nemoci, které mohou zahrnovat ztrátu chuti k jídlu, zvracení a / nebo průjem, vždy vyhledejte veterinární pomoc.

Všechny kočky, dokonce i ty, které jsou výhradně uvnitř, se mohou nakazit červy, což zdůrazňuje význam pravidelného odčervení. Nejen kvůli potenciálnímu riziku infekce vzniklé mouchami, ale i jiným způsobem přenosu, jako jsou infekční vajíčka přinesená do domácnosti na botách nebo oblečení, přenos tasemnic prostřednictvím blech.

Jak zabránit kočkám v lovu a pojídání hmyzu

Zbavit se hmyzu v domácnosti není úplně jednoduché
Zbavit se hmyzu v domácnosti není úplně jednoduché

Kočky jsou od přírody šelmy a lovci, většina z nich bude mít radost z možnosti ulovit si mouchu. Jako majitelé domácích zvířat můžeme udělat pouze změny, které zabrání nebo alespoň znesnadní přístup mouchám do našich domovů.

• Nainstalujte sítě na dveře a okna
  • Nenechávejte žádné jídlo a potraviny volně položené
  • Odstraňte zvířecí výkaly ze záchodu co nejrychleji a zlikvidujte je ve vnější popelnici
  • Nenechávejte jídlo v miskách pro domácí mazlíčky déle než 25–30 minut a jakmile se kočka nasytí, vyčistěte misku a odstraňte zbytky jídla
  • Veškeré potraviny skladujte uložené v zavíracích boxech nebo v lednici

Může kočka dostat červy pozřením mouchy?

Červi jsou larvy dospělců mouchy domácí. Kočka nemůže dostat červy tím, že jí mouchy, ale může získat myiasis ( infekce kůže / červavé rány), pokud moucha naklade vajíčka do infikované rány. Nemocné a oslabené kočky jsou vystaveny největšímu riziku. Matná srst, která je znečištěna výkaly a močí, může také přitahovat mouchy, které kladou vajíčka do ran. Z vajíček se vylíhnou larvy, což je fáze životního cyklu mouchy a červi mohou rychle napadnout okolní tkáň.

NEJČASTĚJŠÍ NEMOCI KOČEK
Nejčastější nemoci koček